دبستان شهدای والفجر (سایت انجمن اولیا و مربیان مدرسه)

خبرها و موضوعات مربوط به دبستان شهدای والفجر منطقه 5 تهران

دبستان شهدای والفجر (سایت انجمن اولیا و مربیان مدرسه)

خبرها و موضوعات مربوط به دبستان شهدای والفجر منطقه 5 تهران

جلسه انتخاب اعضای جدید انجمن اولیا و مربیان مدرسه شهدای والفجر

نخستین جلسه انجمن اولیا و مربیان مدرسه شهدای والفجر منطقه 5 تهران در سال تحصیلی 93-1392 در روز دوشنبه 28 مهر 1392 با هدف انتخاب اعضای انجن برای سال تحصیلی جدید برگزار گردید. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم  توسط جناب آقای بابایی معاون مدرسه آغاز شد. پس از تبریک سالروز ولادت امام هادی (ع)  تبریک پیشاپیش عید غدیر، گزارشی از وضعیت مدرسه و کمکهای صورت گرفته  توسط اولیای دانش آموزان به حضار ارائه شد و فعالیت و همکاری تعدادی از والدین کلاس اولی ها  مورد تقدیر قرار گرفت.  

در ادامه جناب آقای باریکانی مدیر محترم مدرسه در سخنان خود نکات مهم تربیتی و آموزشی را به اولیا یادآور شدند و  ابراز امیدواری کردند در سال تحصیلی جدید که مقارن با آخرین سال خدمت ایشان در آموزش و پرورش نیز می باشد، با  همت کادر آموزشی مدرسه و کمک اولیای دانش آموزان مدرسه ای از هر حیث نمونه داشته باشند. جناب اقای ابوئی رئیس انجمن اولیا و مربیان در سال گذشته گزارش خود را از فعالیتهای انجام شده ارائه کردند و به تعدادی از اولیای برتر نیز لوح تقدیر اعطا شد.   

با توجه به ضرورت هوشمند سازی مدارس و لزوم آگاهی خانواده ها از این روند نوین در مدارس، آقای .... ضمن حضور در جلسه، توضیحات مفیدی را در این خصوص ارائه کردند از جمله اینکه هر کلاس نیازمند یک سخت افزار ( تخته کلاسی هوشمند) و هر دانش آموز نیازمند یک نرم افزار برای استفاده در محل مدرسه و خانه می باشد.  

                                   شمارش آرای انتخابات اعضای جدید انجمن اولیا مربیان دبستان شهدای والفجر منطقه 5 تهران

پس از آن نامزدهای عضویت در انجمن به حاضرین معرفی شده و سپس رأی گیری  برای انتخاب 4 عضو اصلی و 3 عضو علی البدل انجام شد. از میان 15 نفر نامزد عضویت در انجمن، به ترتیب اقزاد زیر حائز بیشترین آرا شده و به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه شهدای والفجر در سال تحصیلی 93-92 انتخاب شدند.  

اعضای اضلی: سرکار خانم جوان مرادی ،  آقای اضغر رضایی ، آقای شاهرخ ناظمی ، سرکار خانم قیاسی ،

 

اعضای علی البدل: آقای ابوئی، سرکار خانم پورویسی، سرکار خانم انوری، 

 

ضمن آرزوی توفیق برای این عزیزان، امیدواریم که در این دوره شاهد پیشرفتهای بیشتر کمی و کیفی در امر آموزش و پرورش فرزندانمان در این مدرسه باشیم.  

 

والدین گرامی می توانند هرگونه نظر و یا پیشنهادی را در قسمت نظرات درج نمایند.  

در نظر است از تمامی فعالیتهای جنبی / مناسبتی در مدرسه، گزارشی حداقل تصویری در اینجا درج شود. لذا از دانش آموزان و اولیای محترم آنها و کادر مدرسه درخواست می شود با ارسال تصاویر و گزارشهای خود به قسمت "تماس با من" و یا پست الکترونیک زیر در این زمینه همکاری فرمایند. با تشکر

dvalfajr@yahoo.com



فرا رسیدن عید قربان بر شما دانش آموزان و والدین گرامی مبارک باد!

زیبا سازی و بهبود فضای کلاس اول دبستان شهدای والفجر

به دنبال برگزاری اولین نشست اولیای دانش آموزان کلاس اول دبستان و سرکار خانم مهربان و تعیین نمایندگان کلاس، و مشاهده کمبودهای در کلاس مذکور یشنهاد شد والدین با کمک یکدیگر نسبت به بهبود فضای آموزشی این کلاس اقدام کنند. در این جلسه به طور داوطلبانه مبالغی از سوی والدین برای هزینه های مربوط به کلاس پرداخت شد. مهمترین مسأله تعویض نیمکت های کلاس بود که با پیگیری های سرکار خانم رضایی و کمک یک فرد خیر تعداد 16 نیمکت مناسب کلاس اولی ها خریداری شده و انشالله به زودی با نیمکتهای فرسوده و غیر استاندارد فعلی تعویض خواهد شد. 

همچنین به پیشنهاد آقای رضایی یکی دیگر از نمایندگان کلاس، قرار شد والدین روز جمعه 19 مهرماه با حضور در مدرسه اقدام به پاکسازی و زیبا سازی و تعویض پرده ها و نصب کاغذ دیواری نمایند. حدود 10 نفر از والدین در پاکسازی و زیبا سازی شرکت کردند. از طرف همه اولیای دانش آموزان کلاس اول از جناب آقای رضایی که ضمن ارائه این پیشنهاد، زحمت خرید کاغذ دیواری و پرده ها را کشیده و در نصب و تکمیل زیبا سازی  فضای کلاس نقش اصلی را برعهده داشتند تشکر و قدردانی می شود. یکبار دیگر از والدین گرامی که به این موضوع اهمیت دادند و روز جمعه در این کار مشارکت کردند و همچنین والدینی که قصد داشتند در این کار گروهی شرکت کنند اما به خاطر گرفتاری نتوانستند در این کار جمعی باشند قدردانی می گردد. به امید آن که فرهنگ کارهای گروهی در جامعه ایرانی نهادینه گردد. 

نمایی از کلاس در حالی که دیوار سنگی خط خطی و کثیف، تمیز و پاکسازی شده و دیوارهای کهنه و پر از لک  در حال کاغذ ذیواری شدن است را مشاهده می کنید. بد نیست بدانید تغییر ظاهر کلاس تأثیر زیادی روی روحیه کلاس اولی ها گذاشته و بعد از بازگشت به خانه هایشان با آب و تاب از کلاس زیبا با دیوار و پرده های قشنگ آن تعریف می کردند. 


ویدئو کلیپ جشن روز اول مدرسه


اطلاعیه 


قابل توجه والدین محترم کلاس اولی های مدرسه شهدای والفجر: 


ویدئو کلیپی به صورت خلاصه از روز اول جشن شکوفه ها تهیه شده است . والدین گرامی در صورت تمایل می توانند آن را  به همراه فیلم مربوط به جشن قرآن و  فیلمهایی که به مناسبت های دیگر در آینده گرفته خواهد شد یکجا دریافت کنند. 


بازدید دانش آموزان از باغ موزه ی دفاع مقدس



در آخرین روز هفته ی دفاع مقدس، دانش آموزان کلاس ششم دبستان شهدای والفجر از باغ موزه ی دفاع مقدس بازدید کردند. گزارش خبری امیرپارسا ناظمی را می توانید در وبلاگش (اینجا) بخوانید. 



پیشنهاد:

به سایر دانش آموزان عزیز مقاطع چهارم ، پنجم و ششم دبستان والفجر پیشنهاد می شود مشاهدات خود از برنامه ی بازدیدها و یا اردوهای احتمالی را به روی کاغذ بیاورند و یا خلاصه ای از آن را جهت درج در اینجا ارسال کنند. 

اولین نشست اولیا با سرکار خانم مهربان

در نشست روز شنبه مورخ 6 مهر 1392  اولیای دانش آموزان با سرکار خانم مهربان آموزگار پایه ی اول دبستان، که در محل کلاس کوچک آنها برگزار شد، ایشان ابتدا دلیل دعوت از والدین برای گردهمایی در این مکان (بجای سالن نمازخانه) را آگاهی از وضعیت سخت تدریس و آموزش در فضایی کوچک با 33 نفر دانش آموز عنوان کردند. (مشاهدات ما حاکی از آن بود که واقعا معلم برای رسیدن به ردیفهای آخر دچار مشکل است و بچه ها نیز  با نشستن سه نفر روی هر نیمکت به قول معروفدر هم چپیده می شوند!). 

ردیف وسط کلاس دارای نیمکتهای استاندارد و جمع و جور تری بود که خانم مهربان با اشاره به اینکه این نیمکتها با کمک اولیای بچه ها در سه سال پیش خریداری شده درخواست کردند با جایگزینی نیمکتهای غیر استاندارد کنونی با نیمکتهای مشابه در این امر خیر و کمک کردن به آسایش فرزندانشان سهیم باشند. در همین جلسه قرار شد که کمکها جمع آوری شده و در اسرع وقت نیمکتها خریداری گردد. 


سایر نکات آموزشی و تربیتی مهمی که سرکار خانم مهربان به والدین یادآور شدند به شرح زیر می باشد: 


  • لزوم باور داشتن اولیای محترم به روشی که معلم در ارتباط با آموزش دانش آموزان به کار می گیرد از طریق قبول کردن هر آنچه فرزندان در خانه به عنوان روش تدریس معلم خود بیان می کنند و  پرهیز از یاد دادن راههای غیر از آنچه در کلاس گفته شده به فرزندان (برای مثال روش تدریس الفبا بر اساس صداهای رمزدار است که از والدین انتظار می رود با این روش ابتکاری همراهی نشان دهند). 
  • توجه به نحوه انجام تکالیف لوحه یا سرمشق ها توسط فرزندان دقیقا همانطور که معلم به آنها یاد داده است. 
  • همیشه کتاب فارسیٰ، ریاضی و دفتر نقاشیٰ، مداد و مداد رنگی در کیف بچه ها باشد (والدین صرفاً نظارت کنند). 
  • تهیه دفتر 60 برگ برای دیکته که رنگ آبی روی جلد آن را از دیگر دفترها متمایز سازد ( چنانچه دفتر رنگ دیگری استٰ می توان کاغذی آبی را روی جلد چسبانید. 
  • تمامی دفتر و کتاب و لوازم التحریر بچه ها دارای برچسب اسم باشد. 
  • سعی بر این است که دانش آموزان از قوه حافظه ی خود بیشترین استفاده را ببرند بنابراین چیزی به نام دفتر یادداشت وجود نخواهد داشت. بجای آن به آنها شفاهی گفته می شود که برای مثال فردا کتاب علوم خود را بیاورند. پس از یک طرف دانش آموز باید متوجه این موضوع باشد و از طرف دیگر والدین عمل به این توصیه های شفاهی که از سوی فرزندان در خانه بیان میشود را نظارت نمایند. 
  • در این کلاس خود اتکایی اصل دیگری است که به دانش آموزان یاد داده می شود. بنابراین والدین تعجب نکنند چنانچه فرزندشان بایستی کارهای شخصی از جمله شستن جوراب را خودش انجام دهد. در این راه مشوق باشند. 
  • قرآن از روی کتاب قرآن  از بعد از عید به آنها تدریس خواهد شد. اما از روز اول تدریس نکات آموزشی در مورد بسم الله الرحمن الرحیم  و یاد دادن سوره حمد با ظرافت به دانش آموزان یاد داده می شود. 


در پایان این نشست، از میان والدین داوطلب، جناب آقای رضایی و سرکار خانم رضایی به عنوان نمایندگان اولیا جهت هماهنگی و همکاریهای مربوط به بهبود وضعیت کیفی کلاس اول دبستان انتخاب شدند که امیدواریم سایر اولیای گرامی در این وظیفه ی خطیر یاریگر آنها باشند. 


جشن شکوفه ها در 31 شهریور

روز جشن شکوفه ها برای کلاس اولی های مدرسه شهدای والفجر منطقه 5 تهران همانند دیگر مدارس در  روز یکشنبه 31 شهریور برگزار شد. علیرغم کوچکی و قدیمی بودن این مدرسه، مدیر، ناظم و اولیای دیگر خوش برخورد این دبستان نویدبخش فضای خوبی برای تربیت، آموزش و یادگیری می باشند.  

مراسم با پخش قران آموزشی سوره حمد و سپس سرود ملی  آغاز شد و بعد از آن آقای بابایی ناظم با تجربه مدرسه با مهر و محبت و با کلامی که بر دل کودکان می نشست با آنها صحبت کرد و ورود این نوگلان به محیط آموزشی مدرسه را تبریک گفت. وی همچنین خانم مهربان آموزگار مهربان کلاس اولی ها را هم به بچه ها و والدین آنها معرفی کرد و بعد از آن به هریک شاخه گل گلایلی هدیه دادند و بچه ها آماده رفتن به سر کلاس ها شدند. 


البته در این روز اتفاقی افتاد که خوشبختانه به خیر گذشت. در بالای ایوان سرگرم عکس گرفتن  بودم که ناگهان گاز پیک نیکی که برای اسفند دود کردن گذاشته بودند شعله ور شد.  هرجور بود شیر گاز را بستم. خدا را شکر که اتفاق بدی نیفتاد. سوزش سر انگشتانم مرا یاد سوختگی دخترکان معصوم شین آباد انداخت. امیدوارم که آنهاهم هرچه زودتر بهبودی نسبی را آغاز کنند و به محیط مدرسه بازگردند. 


بهرحال بعد از ورود دانش آموزان کلاس اولی به کلاس و  دو ساعت آشنایی با آموزگار مهربان و کلاس  کوچکشان (البته فضای نسبت به جمعیت 32 نفره کلاس بسیار تنگ است و علاوه بر اینکه روی هر نیمکت سه نفر نشسته اند، راه میان هر ردیف آن قدر تنگ است که آموزگار نمی تواند به راحتی به ته کلاس برود) کتابهای درسی به همراه یک تخته کوچک وایت برد به آنها تحویل داده شد. 




 و سپس مراسم شاد موسیقی و آواز که در سالن نمازخانه مدرسه پیش بینی شده بود، خاطره خوشی را در ذهن دانش آموزان ثبت کرد. 



                  



در میان این دانش آموزان کلاس اولی یکی دو نفر هم بودند که ورود به محیط جدید آموزش و دور شدن از کنار خانواده برایشان سخت بود. یکی از آنها کوچولوی عزیز موبلندی است که در  سمت چپ عکس های بالا  تنها نشسته و با دیگران در جشن همراهی نمی کند. حتی نوع  انتخاب جای خود، که از دیگران جدا افتاده است نشانگر حس درونش است. امیدوارم این حس به روز اول محدود شده باشد و اکنون او را نیز شاد و خندان همراه دیگر دانش آموزان این مدرسه مشغول یادگیری ببینیم.