دبستان شهدای والفجر (سایت انجمن اولیا و مربیان مدرسه)

خبرها و موضوعات مربوط به دبستان شهدای والفجر منطقه 5 تهران

دبستان شهدای والفجر (سایت انجمن اولیا و مربیان مدرسه)

خبرها و موضوعات مربوط به دبستان شهدای والفجر منطقه 5 تهران

اطلاعیه


اولیای محترم دانش آموزان دبستان شهدای والفجر،


با سلام، 

احتراماً به اطلاع می رساند جلسه اولیا و مربیان در مدرسه شهدای والفجر در روز سه شنبه مورخ 28 آبان 92 رأس ساعت 10:30 در  مدرسه شهدای والفجر برگزار می گردد. لذا از شما دعوت می شود در جلسه شرکت نمایید.


لازم به ذکر است در دومین جلسه اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه ، مبلغ خودیاری جهت تأمین هزینه های مدرسه در طول سال تحصیلی 93-1392 و هوشمند سازی کلاسها مجموعاً 200 هزار تومان تعیین شد که مقرر گردید اولیای محترم در ماه اول مبلغ 100 هزار تومان و مابقی را در طی دو ماه بعد از آن پرداخت کنند.


با توجه به اینکه قرار است از محل همین مشارکت شما عزیزان سیستم آموزشی هوشمند راه اندازی شده و هزینه های آن پرداخت گردد چنانچه برخی والدین بتوانند مبلغ خودیاری را یکجا بپردازند و یا در صورت امکان مبالغی بیشتر از رقم تعیین شده را به مدرسه کمک کنند، گام بسیار بزرگی به تسریع در این کار کرده اند. پیشاپیش از یکایک شما عزیزان تشکر و قدردانی می گردد. ضمنا کادر جدید انجمن اولیا و مربیان در نظر دارد گزارش دقیقی از فعالیتهای خود را به صورت سه ماهانه به شماعزیزان ارائه دهد که در آن نحوه هزینه شدن یا به عبارت دیگر سرمایه گذاری آموزشی  ناشی از کمکهای اولیا در مدرسه جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

انجمن اولیا و مربیان دبستان شهدای والفجر

تعطیلات ناشی از آلودگی هوا و ابتکار معلم کلاس ششم

به دنبال تعطیلی یکشنبه تا سه شنبه هفته گذشته مدارس ابتدایی در تهران و تعطیلی چهارشنبه (تاسوعای حسینی) بچه ها دچار یک وقفه 10 روزه در رفبن به مدرسه شدند. اما معلم کلاس ششم دبستان شهدای والفجر، با استفاده از وبلاگ کلاسی و ارتباط ایمیلی که با بچه ها برقرار کرده بود، ضمن ادامه کار و فعالیت مربوط به کتاب کار و فناوری با بچه ها،از طریق الزام آنها به ارسال کارهای خود به ایمیل کلاس، تکالیفی را هم از همه دروس به صورت یک فایل  تهیه کرده و از دانش آموزان خواستند آنها را در ایام تعطیلات انجام داده و پس از تعطیلات با خود به کلاس بیاورند. ضمن اینکه در وبلاگ کلاسی، شرح حال مختصر و مفیدی از سرگذشت کودکان و نوجوانان واقعه عاشورا درج کردند که باعث افزایش آگاهی و درک دانش آموزان از محرم و عاشورا شده است.


این حرکت بسیار ارزنده و ابتکاری که باعث شده است نه تنها بین شاگرد و معلم ارتباطی صمیمی ایجاد شود بلکه تعریف جدیدی از استفاده صحیح  از ابزار اینترنت و رایانه (که در این روزگار بیشتر مایه سرگرمی و بازی های رایانه ای بچه ها تلقی می شود) ارائه شود، درخور تشویق است. امید آنکه به تدریج در همه کلاسها و مدارس دولتی کشور شاهد ایجاد چنین مکانیزم آموزش از راه دوری  باشیم و دانش آموزان عزیز به صورت کاربردی بتوانند از موضوعات کتاب کار و فناوری خود حداکثر استفاده را انجام دهند.

من به نوبه خود به عنوان پدر یکی از این دانش آموزان از ایشان صمیمانه تشکر می کنم.

        

مسابقه عکاسی دانش آموزان و محرم

ضمن آرزوی قبولی سوگواری های ماه محرم شما دانش آموزان مدرسه شهدای والفجر، چنانچه از مراسم محرم امسال و یا سالهای گذشته در محل خود عکسی گرفته اید، برای ما بفرستید تا در مسابقه ای به همین منظور شرکت داده شوید. چنانچه عکس های دریافتی به تعداد قابل توجهی رسید، چاپ شده و در قالب یک گالری در مدرسه و یا سرای محل به نمایش گذاشته خواهد شد. به بهترین عکس ها جایزه ای تعلق خواهد گرفت.


 شرایط شرکت در فراخوان عکس دانش آموزان و محرم: 

- عکس یا توسط خود دانش آموز از مراسم و یا توسط والدین از دانش آموز در مراسم گرفته شده باشد. 

- عکسهایی که توسط والدین از فرزندانشان در مراسم محرم سالهای قبل گرفته شده نیز قابل قبول می باشد.


برگزاری اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان مدرسه شهدای والفجر منظقه 5

برگزاری اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان مدرسه شهدای والفجر در صبح روز سه شنبه مورخ 14 ابان 1392در محل نمازخانه این مدرسه برگزار گردید. 

اعضای حاضر در این جلسه به شرح زیر می باشند: 


مدیریت مدرسه:           جناب آقای باریکانی  

معاون آموزشی:           جناب آقای بابایی      

نماینده معلمین:           سرکار خانم معروف    

اولیای دانش آموزان:      سرکار خانمها انوری، پیرویسی، جوان مرادی، قیاسی و جناب آقایان ابوئی، رضایی، ناظمی



نماینده معلمین در راستای رفع مشکلات محیط آموزشی پیشنهادات زیر را مطرح نمود: 

- امکان سنجی نصب شیشه های دوجداره برای پنجره کلاسهایی که مشرف به حیاط که محل بازی دانش آموزان است؛

- بهبود وضعیت گرمایشی و سرمایشی و تهویه کلاسها؛

- تأمین و بهسازی نیمکتها؛

- چاره جویی برای تراکم بیش از حد دانش آموزان در کلاسها.


سایر پیشنهادها: 

- همکاری انجمن اولیا و مربیان و کارگروه های مربوطه با معاونت پرورشی و اجرایی جهت بهبود فعالیتهای پرورشی و انضباطی 

- استفاده از امکانات فرهنگی، آموزشی سرای محله در جهت بهبود فضای تربیتی  در میان دانش آموزان و والدین از طریق تنظیم کلاسهای فوق برنامه برای هر دو قشر.

- ضرورت توجه ویژه انجمن به امور تربیتی، فرهنگی و آموزشی دانش آموزان و تلاش برای ارتقای فرهنگی آنها در طول سال تحصیلی 


همچنین مبلغ خودیاری جهت تأمین هزینه های مدرسه در طول سال تحصیلی 93-1392 مجموعاً 120 هزار تومان تعیین شد که مقرر گردید اولیای محترم در سه دوره سه ماهه آن را به نمایندگان کلاسها پرداخت کنند. 


انتخاب رئیس ، نائب رئیس و منشی انجمن به جلسه بعدی موکول گردید. طبق توافق اعضا زمان برگزاری جلسات آتی  هر دو هفته یکبار روزهای سه شنبه تعیین گردید. با توجه به تقارن نشست بعدی با ایام سوگواری سالار شهیدان، مقرر گردید جلسه بعدی در تاریخ یکشنبه 26 آبان رأس ساعت 17  برگزار شود. 


دبستان پسرانه  شهدای والفجر، منطقه 5 تهران  از آغاز سال تحصیلی 1394- 1393 به مدرسه دخترانه تغییر می یابد.

آدرس: ضلع شمالی اتوبان حکیم، خیابان شهید براتلو، مقابل پارک مریم و بازار میوه و تره بار براتلو 

شماره تلفن مدرسه:

44169974

روزنامه دیواری سلسله عملیات والفجر

به پیشنهاد سرکار خانم میرزایی معلم کلاس ششم دبستان، هر یک از دانش آموزان این کلاس تحقیقی را درباره عملیات والفجر و شهدای آن انجام دادند. ضمن تقدیر از این پیشنهاد ارزنده که باعث آشنایی بیشتر نسل نوجوان با رشادت های فرزندان این خاک و بوم می شود، تصویر  روزنامه دیواری تهیه شده توسط امیرپارسا به همراه لینک مطلب مرتبط با آن در وبلاگش در اینجا ارائه می شود.



سایر دانش آموزان در پایه ی ششم و سایر کلاسها می توانند مطالب کلاسی تهیه شده خود را جهت انعکاس در اینجا به ایمیل انجمن ارسال نمایند.